7,8 milliárd megy el az újabb hazug kormányzati propagandakampányra

Nettó 7 milliárd 874 millió forintos keretösszegre kötött szerződést a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel és a Lounge Design Szolgáltató Kft.-vel egy új kommunikációs kampányra – tudta meg az rtl.hu a Miniszterelnöki Kabinetiroda hivatalos dokumentumaiból.
A New Land Media és a Lounge Design rendszeresen kapnak milliárdos tételű megbízásokat az Orbán-kormánytól. A 24.hu cikke szerint már 2020-ban is ugyanez a két cég nyert nettó 11,8 milliárd forintos megbízást, ugyanarra a feladatra, amit ez a mostani szerződés is tartalmaz.
A fenti összegért cserébe a megbízott cég feladata, hogy ellássa az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos”, valamint az „állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatokat”.
Az rtl.hu-nak nyilatkozó kommunikációs szakemberek szerint az újabb kormányzati kampány azt a fő üzenetet hivatottak átvinni, hogy az Oroszország elleni európai uniós szankciók felelősek Magyarország nehéz gazdasági helyzetéért. A háborús helyzetnek pedig nem az orosz agresszor, hanem az Európai Unió a fő okozója.
Ezt a teóriát elég jól alátámasztja a kampány egyik eleme, a „brüsszeli” szankciókat bombaként ábrázoló plakát, amire valamiért „elfelejtették” ráírni, hogy Magyarország az összes eddigi uniós szakciós csomagot megszavazta. De nyilvánvalóan ugyanezt a cél szolgálja az újabb „nemzeti konzultáció” is, amely szintén a kormányzati propagandakampány fontos eleme. itt például ilyen „kérdésekkel” találkozhatunk:
A szankciók növelik az élelmiszerárakat, és újabb bevándorlási hullámhoz vezethetnek. Ön egyetért az élelmiszerárak növekedését okozó szankciókkal?
Gelencsér Ferenc szerint az újabb kormányzati propagandakampány etikai szabályokat sért, ezért a Momentum elnöke a Magyar Reklámszövetséghez fordult. A testület Gelencsér kérését azzal az indokkal utasította el, hogy politikai tartalmú hirdetés vizsgálatára nincs jogosultságuk. Gelencsér szerint a szövetség ezzel a döntéssel
„kimondta az igazságot: a kormány hazug konzultációja nem társadalmi célú hirdetés, hanem a kormány népszerűsítését szolgáló politikai propaganda”.
Amit ráadásul mi fizetünk.