2022-es adatok a MÁV-tól: a Szeged–Budapest-vonal a harmadik legforgalmasabb

Közzétette a MÁV–Volán csoport az érdekesebb 2022-es statisztikai adatait a közösségi közlekedési szokásainkról. Vasúton a távolsági közlekedésben a Budapest és Győr közötti vonal lett az első 970 ezer utassal, a főváros és Debrecen között 820 ezren, míg Budapest és Szeged között 680 ezren szálltak vonatra 2022-ben.
Tavaly nemcsak többen utaztak, de hosszabb távot is tettek meg: míg 2021-ben 3,1 milliárd utaskilométert regisztrált a MÁV-Start, addig 2022-ben már 4,75 milliárdot.
Vasútvillamos: jónak tűnik az egymilliós utasszám, valójában nagyon kevés
A város és város közötti hosszabb távú utazások száma nőtt.
Ezt erősíti a MÁV kommunikáció szerint az, hogy tavaly a 847 ezer utazás volt Szeged és Hódmezővásárhely között a vasútvillamosokon, az utasforgalmi próbaüzemének kezdete óta pedig már közel egymillió utazáshoz vették igénybe a járatokat.
Csakhogy.
Több mint húsz százalékkal utaznak kevesebben a vasútvillamosokon, mint azt a megálmodói tervezték. A menetidő is hosszabb lett, mint ígérték, Szeged és Hódmezővásárhely között pedig jelenleg is negyvenhét pár Volánbusz közlekedik naponta, ami szintén nem segíti a vasútvillamos kihasználtságának növelését. Az eredeti tervek szerint az effajta párhuzamosságokat már fel kellett volna számolnia a MÁV–Volán csoportnak és rendre a kötött pályás közlekedést kellene előnyben részesíteni, azaz az autóbuszokból járna kevesebb, de ebből egyelőre semmi nem valósult meg – nemcsak Szeged és Hódmezővásárhely között, máshol sem az országban.
A nagyvárosok lakói közül Szegeden buszoztak tavaly a legtöbben
A MÁV-Volán-csoport tájékoztatása szerint a Volánbusz 2022-ben 6,9 milliárd kilométeren 539 millió utast szállított a járművein. A járvány előtti teljes év, 2019 utasforgalmának már több mint 80 százalékát elérte a busztársaság.
A helyközi szolgáltatás mellett a Volánbusz helyi járatai 64 település lakosságát szolgálják ki, a nagyvárosok közül
- Szegeden 35,
- Egerben 28,
- Győrben 25,
- Székesfehérváron csaknem 20,
- Nyíregyházán 13,
- Szolnokon pedig csaknem 12 millióan
utaztak a társaság helyi járatain.
Tovább hódít Elvira: egyre többen online tervezünk és vásárolunk
Változnak az utasok vásárlási szokásai is: egyre nagyobb teret nyernek az online és az önkiszolgáló felületek.
Az online, azaz az Elvira menetrendi tervezővel vagy a MÁV applikációval jegyet váltó utasok aránya a tavalyelőtti 28 százalékról 35 százalékra emelkedett 2022-re.
Mobilalkalmazással vásárolt az utasok 24 százaléka, az Elvirán pedig 11 százaléka.
A MÁV-Start pénztári értékesítése a 2021-es 42 százalékról 38 százalékra esett vissza tavaly, a fedélzeten vásárolt jegyek aránya 16 százalékról 9 százalékra mérséklődött, míg az automatás jegyvétel részesedése 12 százalékról 18 százalékra emelkedett.