Több mint 10 órát vártak a betegszállítóra

Szegedi hírek | 2016. március 8. 15:31
kórház, beteg, betegszállítás, hiba, vi2016-03, tv
Éjszaka vitték be az ügyeletes kórházba, de az ellátása után másnap délig várt a betegszállítókra egy férfi és a felesége. A kezelőorvos megrendelte a hazaszállítást, az órák múlva sem történt meg, így a házaspár a folyosón éjszakázott. A kórház dolgozói azt állítják, megrendelték a kocsit, ám a mentőközpont szerint nem kaptak hívást. (videóval)

László Péternél novemberben csontvelőrákot diagnosztizáltak, azóta hetente jár kemoterápiára betegszállító hozza és viszi.. Február 16-án egy rosszullét miatt az ügyeletre vitték a késő esti órákban, ahol miután megvizsgálták és ellátták, a kezelést végző orvos megrendelte a betegszállítást. Ekkor már éjjel fél tizenegy volt.

László Péterné elmondta a beteg férjét kitolták a folyosóra, ő ott járkált mellette és várták a betegszállítót. Több mint két óra várakozás után próbálta hívni a 1820-as telefonszámot, de semmi reakciót nem kaptak. Reggel 5 órakor a lányát hívta fel, hogy próbáljon tenni valamint, mert akkor már alig bírták a várakozást.

Reggel a műszakot kezdő orvosok is csodálkoztak, hogy a pár még mindig a folyóson van. Újra kocsit rendeltek, amely végül délelőtt hazaszállította Lászlóékat. A pár azon háborodott fel, hogy a kiérkező betegszállítók szerint azért nem jöttek, mert ők nem kaptak hívást. Az Országos Mentőszolgálat regionális igazgatója elmondta, hogy a betegszállítás megrendelése az ő központjukba fut be, a regisztráció után továbbítják az igényeket betegszállítást végző kft-knek. Lászlóék ügyében a panasz beérkezése után azonnal vizsgálatot rendeltek el, hogy kiderüljön, ki hibázott, ennek eredménye néhány napon belül megszülethet. László Péter és felesége nem kérnek kártérítést, azt mondják, megelégedtek volna annyival is, ha a felelős bocsánatot kér tőlük és bíznak benne, hogy az eset a későbbiekben nem ismétlődik meg sem velük, sem másokkal.

A fotó illusztráció