Címoldal

A Szeged Televízióval ismerkedett a bizottság

2016. 03. 23. 22:19 | PDF | Nyomtatható változat

szegedi televízió, kulturális, oktatási, idegenforgalmi és ifjúsági bizottsága, vi2016-03

Az önkormányzat Kulturális, Oktatási, Idegenforgalmi és Ifjúsági Bizottsága folytatta azt a hagyományt, hogy megismerkedik a testülethez kötődő intézmények munkájával. Szerdán délután a Szeged Televízió stúdiójába látogattak a képviselők, ahol meghallgatták meg Kozó Attila stúdióvezető beszámolóját.

A Szeged Televízióval ismerkedett a bizottság

Mivel a televízióban nincs akkora helyiség, hogy a testület az ülését is megtarthatta volna, a városháza Lechner termében döntöttek kulturális, turisztikai, valamint oktatási jellegű keretek pályázati feltételeiről. Az is eldőlt, hogy emléktáblát avatnak a MÁV igazgatóságának épületén, ahol 1956-ban ideiglenesen egy rádióadó működött. 

Ezt követően vonultak át a képviselők és a kulturális iroda munkatársai a szomszédos épületbe, ahol Kozó Attila stúdióvezető az úgynevezett vezérlőterembe invitálta a vendégeket. Bemutatta azt a klipet, melyben a televízió műszaki berendezéseinek csaknem teljes körű cseréjét dolgozták fel, így többek között körülbelül egy kilométernyi új kábelt húztak be, a közel húszéves kamerák helyett korszerű berendezéseket állítottak munkába. Ennek köszönhetően javult a képminőség, a műsorokban pedig kihasználhatják az új számítógépes technikák nyújtotta lehetőségeket. Megújultak a főcímek, és mód nyílt a műsorok korszerű promotálására is. 

Az is nagy eredmény, hogy a Szeged Televízió adását egyre több szolgáltató teszi be a kínálatába, így vált lehetővé, hogy Hódmezővásárhelyen és Szentesen is nézhetik a szegedi adásokat. Kozó Attila kiemelte, hogy szakmai elismerések is jelzik az itt folyó munka színvonalát, hiszen például az Aréna című sportmagazin nemrég kapott díjat a helyi televíziók szervezetétől. 

Fontos, hogy stabil pénzügyi háttérrel rendelkezzen egy ilyen intézmény, ezért folyamatosan pályáznak a műsorok támogatásáért az országos szakmai szervezeteknél. A médiahatóság például támogatja a Körút című magazint, melynek körülbelül a fele kulturális tematikájú. Vannak persze olyan magazinok is, melyek jóval kisebb költségvetést igényelnek annak köszönhetően, hogy más városok televízióival közösen készülnek. Ilyen például a Forgószínpad című színházi magazin, mely Szeged mellett Békéscsaba, Szolnok és Kecskemét teátrumait mutatja be. 

Egy másik színházi műsor a TV Színház, amely a Szegedi Nemzeti Színház produkcióit mutatja be. A Belépő című magazin az ifjúsági házban felvett produkcióknak ad teret. A fiatal korosztályt szólítja meg az Induló című könnyűzenei magazin, amely a Cseh Tamás Programtól nyert 3 millió forintból készül. A Képmutatók 2.0 című műsor ugyanakkor olyan szegedi vonatkozású alkotásoknak ad teret, melyek témáik vagy alkotóik miatt kötődnek a városhoz. 

Új műsorokról is beszámolt Kozó Attila, illetve Jávorszky Iván intézményvezető. A Szomszédvár című turisztikai magazinnak eddig két része került adásba, és jók a visszajelzések. Szintén nagy siker a legsikeresebb szegedi csapat, a Pick kéziseinek magazinja, amely a szellemes Pickedd címet kapta. Ez utóbbi adásaival kapcsolatban mondta el a stúdióvezető, hogy egyre több a fiatal néző, akik már inkább digitális eszközökön élvezik a műsorokat. A televízió azt tervezi, hogy mobil applikáción is elérhetővé teszi a műsorait. A bemutatót egy bejelentés zárta, mely szerint májusban a Helyi Televíziók Országos Egyesülete Szegeden rendezi éves tanácskozását. A HTOE-hez tartozó televíziók körülbelül hatmillió emberhez jutnak el, ezért is igen fontos ez az esemény a Szeged Televízió számára. 

Ajánlja cikkünket ismerőseinek!