Címoldal

Újra téma lett a tápai komp ügye

2014. 06. 13. 16:58 | PDF | Nyomtatható változat

komp, tápé, juhász gyula, solymos lászló

Juhász Gyula fideszes önkormányzati képviselő egy hivatalos levél egyetlen mondata alapján úgy véli, hogy Botka László polgármester lemond a tápéi komp újra indításáról. Erről egy mai sajtótájékoztatón beszélt. Solymos László közleményben reagált, amelyben többek között azt is kiemelte, hogy az állami fenntartású országos közút közlekedési kapcsolatot az államnak kellene biztosítania.

Újra téma lett a tápai komp ügye

Az elmúlt két év komp ügyben tett önkormányzati erőfeszítései és intézkedései végig azt célozták, hogy biztosítva legyen a tápéi révátkelő működése, az üzemeltető váratlan ellehetetlenülésről szóló bejelentése után pedig az újraindítása – mondta el Juhász Gyula mai sajtótájékoztatóján. Botka László polgármester a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak májusban írt levelet, amelyben többek között ezt írta: „Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata a komp üzemeltetéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételekkel nem rendelkezik, és nem is kíván részt venni az országos közúthálózat részekén t működő komp üzemeltetésében, illetve nem kívánja vállalni a tevékenységhez kapcsolódó kockázatot és veszélyeket.”. A fideszes politikus erre az egyetlen mondatra alapozva véli úgy, hogy a város vezetésének megváltozott a véleménye.  

Solymos László alpolgármester közleményben reagált Juhász Gyula sajtótájékoztatójára:

„Mint azt Juhász Gyula is tudja, a tápai komp működtetését a magántulajdonban lévő Sadar Komp Kft. végezte a saját eszközeivel.

A tápai komp helyzetét alapvetően megváltoztatta az M43-as autópálya és a Móra Ferenc híd megépülése, mivel az addig kompot használók többsége ma már ott kel át a Tiszán. A korábbi üzemeltető adatai szerint napi 15-40 ember használta a kompot. Az üzemeltető ellehetetlenülése után buszjáratot üzemeltetett a város, melyet átlagosan napi 6-7 utas vett igénybe.

A komp üzemeltetése jogszabály által előírt szakképesítéshez, engedélyekhez kötött. Az önkormányzat sem ezekkel, sem a szükséges eszközökkel nem rendelkezik, hiszen a komp, a vontatóhajó, a csörlődob, a drótkötél és minden más eszköz a korábbi üzemeltető tulajdonában van.

Képviselő úr is tudja – de valamiért elhallgatja – hogy az üzemeltetéshez szükséges mintegy 1200 négyzetméteres csörlődombot időközben a Sadar Komp Kft. értékesítette, sőt magát a kompot is értékesíteni kívánja.

Képviselő úrnak inkább a Kormányt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot kellene megkérdeznie, hogy az állami fenntartású országos közút közlekedési kapcsolatát miért nem biztosítja az állam?”

Ajánlja cikkünket ismerőseinek!