Címoldal

Dráguló buszbérleteket hozhat a Fidesz javaslata

2014. 02. 13. 16:49 | PDF | Nyomtatható változat

nagy sándor, szkt, tömegközlekedés, villamos, tender, bérlet

A szegedi busztendert úgy módosítaná a jobboldal, hogy csak egy társaság indulhasson, az SZKT pedig drágán és feleslegesen szeretne beszerezni hét új villamost – jelentette ki a pénteki közgyűlést megelőző sajtótájékoztatón Nagy Sándor, az Együtt-Szeged frakció vezetője. A cechet mindkét esetben a szegedieknek kellene állni…

Dráguló buszbérleteket hozhat a Fidesz javaslata

A szegedi városatya két tömegközlekedést érintő közgyűlési módosító indítvány kapcsán tartott sajtótájékoztatót a városházán csütörtökön délután. Nagy Sándor szerint indokolatlanul és drágán szerezne be hét használt, felújított villamost a Szegedi Közlekedési Társaság. 

A közvetítő útján beszerzett járművek drágák és feleslegesek

– A közgyűlési beadvány szerint az SZKT, amely eddig közvetlenül a gyártótól vásárolt Poznanból, most egy közvetítő cégen keresztül bonyolítaná a beszerezést, ezért a Tatra villamosok többe kerülnének a korábbiaknál – jelentette ki Nagy Sándor.

Elmondta, a cég korábban már vásárolt a lengyel társaságtól, igaz, akkor darabonként 20-25 ezer euróba kerültek járművek, most a 7 villamosszerelvény összesen 230 ezerbe kerülne, ez egyenként 32-33 ezer eurót jelent, miközben a korábbiakhoz képest a járművek életkora közben nőtt. A frakcióvezető szerint a beszerzés indokoltsága is gyenge lábakon áll, hiszen az elmúlt években 9 új Pesa villamossal gazdagodott Szeged.

– A közlekedési társaság beszámolója szerint a jelenlegi teljesítmény a 2010-es szinten van, azaz az SZKT most is tudja biztosítani a jarműparkjával a járatkapacitást – mondta Nagy Sándor. Hozzátette: az sem világos, hogy a 7 villamosból mennyi maradna Szegeden, egy részét ugyanis valószínűleg tovább adná az SZKT.

A jobboldali javaslat miatt 2 ezer forinttal is nőhet a bérletek ára

Nagy Sándor egy másik közgyűlési módosító indítvány kapcsán kitért a szegedi tömegközlekedési pályázatra is. Szeged közgyűlése tavaly decemberben tárgyalta, és többségi szavazattal el is fogadta a pályázati kiírást, amelyben a helyi buszközlekedés üzemeltetésére keres szolgáltatót az önkormányzat nyolc évre.

– A módosító indítványnak, amely túlzott minőségjavító paramétereket tartalmaz, durva árfelhajtó hatása lehet. Az új feltételrendszer 8-10 milliárdos beruházási igényt támasztana az induló pályázóval szemben, ezt pedig a szegediek fogják megfizetni. Viszonylag nagy biztonsággal megjósolható, hogy egy új járműflotta beállítása havonta mintegy 2 ezer forinttal növelné a szegedi tömegközlekedési bérletek árát. Ez elfogadhatatlan, nem lehet a szegedieket tovább terhelni – mondta Nagy Sándor, majd hozzá tette: „Szűkül a pályázati kör a technikai paraméterek miatt, ezért felmerül a gyanú, hogy aki ezt a pályázati feltételrendszert kidolgozta, az már egy adott cégre írta ki a feltételeket.”

Ajánlja cikkünket ismerőseinek!